July 5, 2017

Benzinski trocilindrični turbo motor PureTech 1.2L grupe PSA još jednom je izabran za „motor 2017. godine“

Benzinski trocilindrični turbo motor PureTech 1.2L grupe PSA još jednom je izabran za „motor 2017. godine“

Na 19. izdanju međunarodnog takmičenja „Engine of the Year Awards“ u Štutgartu, međunarodni žiri, sastavljen od novinara, dodelio je trocilindričnom turbo Puretech motoru 1.2L nagradu za najbolji motor 2017. godine u kategoriji motora sa zapreminom od 1 do 1.4L.

Industrijski i komercijalni uspeh

Nagrada za „motor 2017. godine“ već treći put kruniše komercijalni uspeh ovog motora, koji je dostupan sa 110 i 130KS (PureTech 110 S&S i PureTech 130 S&S).

– Od početka prodaje 2014. godine, u proizvodnim pogonima Française de Mécanique u Duvrenu (Pas de Calais) i Xiang Yang u Kini, proizvedeno je više od 850.000 ovih motora. Od kraja 2017. godine, ovaj motor će da se proizvodi i u francuskoj fabrici Trèmery (Mozel) kako bi se zadovoljila povećana potražnja i time udvostručio proizvodni kapacitet motora u Francuskoj. Do 2019. godine, godišnja proizvodna količina će preći 1 milion primeraka.

– Motorom 1.2 Puretech, koji je dostupan sa 110 i 130KS, opremljena su višenamenska vozila i vozila sa srednjim nivoom opreme svih brendova grupe PSA. Danas ga ugrađuju u više od 90 različitih aplikacija koje prodaju u, oko, 70 zemalja. U 2017. godini, značajno je doprineo komercijalnom uspehu novih modela grupe, kao što je Citroën C3.

– Na evropskom tržištu, modularna porodica trocilindričnog PureTech 1.2L motora predstavlja 1/3 od ukupno prodatih benzinskih i dizel motora grupe PSA.

Još bolje performanse i ekološki prihvatljivija ponuda

Vožnja trocilindričnim turbo PureTech motorom 1.2L već spada u najudobnije vožnje na tržištu i to već od najnižih stepena obrtaja. Motor će nastaviti da se razvija, tako da će, krajem 2017. godine, imati značajna poboljšanja sa kojima će dobiti bolje performanse i koje će mu omogućiti manju potrošnju goriva (do 4%):

– Uvođenje filtera za čestice (GPF- Gasoline Particulate Filter) kako bi se emisija smanjila za više od 75%. Na taj način će se odgovoriti na buduće strandarde u Evropi i Kini do 2020. godine.

Karakteristike:

– Optimizacija korisnosti posebno u vezi sa razvojem ciklusa sagorevanja i pritiskom ubrizgavanja povećanim na 250 bara.

– Smanjenje trenja i uvođenje novog turbokompresora.

– Kompaktnija struktura koja omogućava poboljšanu aerodinamičnost (niži koeficijent otpora vazduha).

Ovim povodom, Kristijan Šapel (Christian Chapelle), direktor pogonskih lanaca i šasija grupe PSA, je izjavio:  „Sa ovom nagradom smo dobili potvrdu o kvalitetu i izuzetnim performansama naših benzinskih motora. Nastavićemo da poboljšavamo naše motore sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi postali bolji, ekološki prihvatljiviji i spremniji za prelaz na druge izvore energije.“