EURO 6.2 STANDARD

"Euro" standardi Evropske Unije definišu prag emisija, koji ne treba da se pređe. Granice se redovno spuštaju, a poslednje su utvrđene prema Euro 6.2 standardu.
Kao i prethodni standardi, ovaj definiše prag emisije NOx (azotnih oksida), CO (ugljen-monoksida), finih čestica i nesagorelih ugljovodonika. Ali, ne definiše ograničenje za emisiju CO2.
Euro 6.2 standard se primenjuje, od septembra 2017., za nova vozila, a, od septembra 2018., za sva vozila.

NOVI MOTORI

KAKO BI SE ZADOVOLJIO EURO 6.2 STANDARD

Photo1_555x318

Citroën je predvideo ovu novu regulativu: njegovi svi modeli su već homologovani i usaglašeni sa novim Euro 6.2 standardom.
Po pitanju emisije NOx, vozila su opremljena Euro 6.2 motorima koji, 3 godine ranije, poštuju koeficijent usaglašenosti od 1,5 (RDE test), koji će da stupi na snagu 2020. godine.
PureTech i BlueHDi motori nove generacije daju Citroën-u prednost u odnosu na sledeći Euro 6 standard 2020. godine.

PARALELNO SA

STUPANJEM NA SNAGU EURO 6.2 STANDARDA

Photo2_308x176

Od 1. septembra 2018. obavezna su dva protokola homologacije: WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure) i RDE (Real Driving Emissions).
U skladu sa Euro 6.2 standardom, oni ispunjavaju tri različita cilja:
– manje emisije CO2, glavnog gasa staklene bašte, koji je odgovoran za klimatske promene,
– omogućavaju klijentima da preciznije predvide potrošnju u realnim uslovima,
– za neke štetne materije (pr. : NOx), laboratorijski testovi su dopunjeni testovima za merenje emisija u stvarnim uslovima vožnje.

POPIS TERMINA

Euro standard
Evropski standardi emisija, Euro standardi, su propisi Evropske Unije koji definišu maksimalne prihvatljive granice izduvnih gasova.
Euro 6.2 standard se zove i Euro 6.d-TEMP. Od januara 2020., zameniće ga Euro 6.3 standard koji se zove i Euro 6.d ili Euro 6.d full.

NOx, CO2, čestice, CO : azotni oksid, ugljen-dioksid, fine čestice, ugljen-monoksid
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem ih najviše ispuštaju. Evropski propis utvrđuje njihove granice.

WTLP : Globalno usklađen postupak ispitivanja za putnička i laka dostavna vozila
WLTP je nova procedura koja omogućava realnije merenje potrošnje goriva i emisije CO2 i drugih štetnih materija u odnosu na prethodnu NEDC proceduru. WLTP je obavezna za sve proizvođače automobila u Evropi.

RDE : Emisije u realnim uslovima vožnje
RDE homologacija dopunjuje WLTP. Suprotno od WLTP testova koji se obavljaju na traci za merenje snage motora, RDE testovi se odvijaju na otvorenom putu. Za sada, RDE se odnosi samo na emisije NOx (dizel motor) i čestica (dizel i benzinski motor).