- U julu 1925. godine, Andre Citroën je, po prvi put, osvetlio Ajfelov toranj i tako elektrifikovao Pariz i svet.
- Danas, Citroënova inovacija je, više nego ikada, električna i povezana sa svakodnevnim životom. Brend razvija jednostavna i pristupačna rešenja kako bi, ponovo, omogućio pristup odgovornoj mobilnosti, koju pokazuju novi Ami ili novi C3, ili aplikacija e-ROUTES.
- Povodom stogodišnjice osvetljavanja Ajfelovog tornja, Citroën ponovo potvrđuje svoju ambiciju da bude ključni učesnik u energetskoj tranziciji i nastavlja sa predstavljanjem novih rešenja kako bi uklonio prepreke ka elektrifikaciji.
Poasi, 28. april – U subotu veče 4. jula 1925. godine, ime Citroën je bilo ispisano svetlećim slovima na Ajfelovom tornju. Andre Citroën je prihvatio ludu ideju inženjera Fernanda Đakopozija: osvetliti najpoznatiji spomenik francuske prestonice. Ali, Andre Citroën nije zaneseni sanjar. On je shvatio tehnički izazov, globalni odjek tog poduhvata, kao i ogromni reklamni potencijal. Ovu sposobnost da iznenadi, da unese novine i da pomera granice, on je primenjivao u mnogobrojnim domenima: u proizvodnji, tehnologijama, dizajnu, prodaji i postprodaji, upravljanju ljudskim resursima i komunikaciji. On je imao ambiciju da olakša iskustvo vožnje i, na taj način, omogući veću slobodu kretanja i nezavisnost.
Ova ambicija ispunjava rad brenda, u svakom njegovom aspektu, već 100 godina. Popularni brend, blizak ljudima, ima cilj da ponudi rešenja mobilnosti koja odgovaraju njihovim potrebama. Danas je ključni izazov energetska tranzicija i nemogućnost mnogih klijenata da zamene svoje vozilo. Inovacija treba da bude električna i konektovana, kako bi omogućila odgovornu i, istovremeno, pristupačnu mobilnost.
U tom duhu, Citroën se predstavlja kao pionir elektrifikacije koja je pravovremena i koja nije nametnuta. Kako bi omogućili pristup elektrifikaciji, svi naši modeli nude hibridno rešenje koje se jednostavno koristi i koje smanjuje potrošnju goriva. Pored toga, Citroën je, 2020. godine, bio među onima koji su prvi ponudili električnu limuzinu u C segmentu - C4, a iste godine je predstavio i rešenje za ekonomičnu električnu mikromobilnost - Ami.
2024. godine, Citroën je prvi brend koji u Evropi proizvodi električnu limuzinu u B segmentu – novi C3, bez kompromisa kada je reč o prostranosti i udobnosti. On je i prvi, u okviru Stelantis grupe, koji je ponudio e-ROUTES aplikaciju, pravog konektovanog asistenta za lakše putovanje.
100 godina kasnije, Citroën nastavlja elektrifikaciju kroz mnogobrojne nove modele: novi Ami i njegova verzija Buggy, novi C3 sa dometom od skoro 200km za manje od 20 000 evra u EU (dostupan je i kao hibrid), C3 Aircross sa novom baterijom koja omogućava domet od 400 km, ili novi SUV u C segmentu: novi C5 Aircross.
4. jul 1925.: Andre Citroën elektrifikuje Pariz
Tokom nekoliko nedelja na Ajfelov toranj je postavljeno 250 000 sijalica u 6 različitih boja, povezanih sa 6000 metara električnih kablova. Kada su se svetla upalila tog 4. jula 1925. godine, devet svetlećih slika, u trajanju od 40 sekundi, se prikazalo : arabeske, zvezdane kiše, komete… a sve se završilo sa sedam slova C.I.T.R.O.Ë.N. i sa duplim ševronom. Prikaz se zatim ponavljao pred fasciniranim Parižanima.
Andre Citroën, gospodar osvetljenja Ajfelovog tornja do 1934. (obnavljajući instalaciju svake godine), bio je veran filozofiji koja, već tada, oblikuje brend Citroën: postaviti tehnološku inovaciju u središte i u službu svakodnevnog života. Tako su, na primer, dva svetleća brojčanika od 20 metara pokazivala vreme Parižanima, dok je 1934. godine džinovski termometar visok 160 metara prikazivao temperaturu u gradu.
Citroënova inovacija u službi svakodnevnice
Usuditi se, unositi inovacije, nuditi originalna, efikasna i praktična rešenja - Citroën nije nikada odstupio od tog pristupa. Mnogo je legendarnih primera. Model Traction Avant je ostao upamćen po svom dizajnu, robusnosti i brojnim tehnološkim inovacijama. Posle drugog svetskog rata, brend odgovara na veliki izazov tog vremena : omogućiti Evropljanima pristupačnu i efikasnu mobilnost. Tako nastaju legendarni 2CV i, za profesionalce, Tip H, prvo lako dostavno vozilo. Zatim Citroën postaje pratilac na godišnjim odmorima sa modelima Ami 6, GS ili Méhari….
Danas, u trenutku kada je društveni izazov omogućiti što većem broju ljudi prelazak na električna vozila, Citroën je, ponovo, na strani korisnika, nudeći konkretna i inovativna rešenja koja odgovaraju na sve potrebe: stvaranje mikromobilnosti bez emisije sa modelom Ami, početak proizvodnje, u Evropi, ë-C3, prvog vozila koje je, istovremeno, električno i pristupačno, zatim ponuda, u C segmentu, ë-C4, kao i električnih verzija za celu gamu lakih dostavnih vozila, itd. Ova ponuda električnih vozila se oslanja na jednostavna i pristupačna rešenja poput izbora LFP baterija za C3 i C3 Aircross, zatim baterija razumnih dimenzija za C4 i C4 X radi smanjenja težine i troškova, a sve u službi korisnika. Istovremeno se omogućava brzo punjenje od 100 kW radi lakšeg putovanja na duže relacije, kao i pomoć u vožnji uz aplikaciju e-ROUTES, konektovanog asistenta koji omogućava da duga putovanja proteknu u potpunom miru.
U 2025. godini, 100% električna ponuda koja zadovoljava sve potrebe
Citroën ostaje dosledan svojoj strategiji i dodatno jača svoju 100% električnu i pristupačnu gamu kako bi, na što relevantniji i konkurentniji način, odgovorio na potrebe svojih kupaca:
Citroën Ami se iznova osmišljava, a model Buggy postaje deo stalne ponude
Četiri godine posle početka prodaje, Citroën Ami je postao pravi društveni fenomen, omogućavajući da više od 75.000 kupaca, po prvi put, pristupi mikromobilnosti bez emisije štetnih gasova. Novi Ami, koji je predstavljen krajem 2024. na Sajmu automobila u Parizu, donosi još više šarma i karaktera, dok zadržava svoju pristupačnost i praktičnost, kao i izuzetno konkurentnu cenu u EU – već od 7 990€. Sa ambicijom da donese slobodu i autonomiju što većem broju ljudi, novi Ami može da se personalizuje uz Color Pack i da se prilagodi različitim potrebama uz pakete Cargo ili Ami for All. Nova ponuda za 2025. godinu uključuje i model Ami Buggy. Svojim nestašnim avanturističkim izgledom, ovaj model poziva u zabavnu, opuštenu mobilnost usmerenu prema uživanju i slobodnom vremenu. Za još izraženiji karakter, Ami Buggy je dostupan i u posebnoj, upečatljivoj verziji: Palmeira.
Citroën ë-C3: Citroënov najprodavaniji električni model postaje još pristupačniji
Model ë-C3, koji je predstavljen 2024., je prava prekretnica, jer je, ponovo, učinio električnu mobilnost dostupnom, zahvaljujući svestranom modelu koji nudi prostranost, udobnost i proizvodnju u Evropi, a sve to po početnoj ceni u EU od 23 300€. Oslanjajući se na uspeh ë-C3, koji je već osvojio više od 135 000 klijenata, Citroën dodatno pojačava atraktivnost svoje električne ponude u ovom segmentu, predstavljajući još pristupačniju verziju ë-C3 po ceni od 19 990 evra u EU. Ova verzija zadržava sve kvalitete po pitanju dizajna, udobnosti i inovacija ë-C3, a nudi domet od 200 km koji je odličan za opuštenu svakodnevnu vožnju po gradu i po predgrađu. Opremljen je LFP baterijom od 30 kWh i električnim motorom od 82ks i nudi, kao opciju, brzo punjenje od 30 kW.
Citroën ë-C3 Aircross: uskoro domet do 400 km
Prvi Citroënov električni kompaktni SUV, koji je već dostupan u izuzetno pristupačnoj varijanti sa baterijom od 44 kWh i dometom većim od 300 km, u 2025. godini biće ponuđen i sa snažnijom baterijom koja omogućava domet do 400 km. C3 Aircross se, na ovaj način, pozicionira kao najpristupačniji i najprostraniji električni SUV u B segmentu, nudeći osobenost i snagu koju kupci očekuju. Njegova svestranost je dodatno ojačana uvođenjem LFP baterije kapaciteta od 54 kWh i snage od 136 ks.
Novi Citroën ë-C5 Aircross : električni SUV za putovanje u komfor klasi
Najudobniji model u C-SUV segmentu, potpuno novi Citroën ë-C5 Aircross ističe se i svojim izuzetnim dometima: 520 km sa baterijom od 73 kWh i 680 km u verziji sa baterijom od 97 kWh. Pravi «pokretni salon », ovaj model omogućava svakodnevnu električnu vožnju, ali i duža putovanja bez stresa i ograničenja.
Planer putovanja integrisan u 3D konektovanu navigaciju na modelima C4, C4 X i C5 Aircross
Citroën pojednostavljuje svakodnevni život uz električni sistem koji je direktno integrisan u sistem info-zabave u vozilu. Ova funkcija, koja je deo paketa Connect Plus, omogućava lako planiranje putovanja, pružajući kompletno iskustvo navigacije, optimizovanje vremena putovanja i praćenje najboljih tačaka za punjenje u stvarnom vremenu. Ovo je pravi lični asistent koji prati kupca tokom putovanja. On je stalno povezan sa podacima vozila (naročito statusom napunjenosti baterije), infomacijama o saobraćaju, kao i podacima o punjačima duž izabranog puta. Za one koji nemaju ugrađenu 3D navigaciju ili neki drugi sistem info-zabave, Citroën uskoro nudi mobilnu aplikaciju e-ROUTES.