October 19, 2023

CITROËN OTKRIVA POTPUNO NOVI Ë-C3, PRVI PRISTUPAČNI EVROPSKI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL

  • KOMFOR BEZ PREMCA: novi ë-C3, po prvi put, predstavlja čuveno oslanjanje Citroën Advanced Comfort® upareno sa novim sedištima Citroën Advanced Comfort®. ë-C3 ide dalje sa nultom bukom i nula vibracija za vožnju bez stresa.
  • LAGANI ELEKTRIČNI ŽIVOT zahvaljujući bateriji od 44 kWh koja pruža autonomiju od 320 km (WLTP ciklus) i brzo punjenje sa jednosmernom strujom od 100 kW koja omogućava da se sa 20 na 80%, vozilo napuni za samo 26 minuta.
  • POTPUNO OPREMLJEN, novi Citroën ë-C3 iznenađuje svojom dodatnom opremom i inteligentnim rešenjima sa potpuno novim C-ZEN LOUNGE inovativnim pristupom koji, za dodatni mir, ponovo osmišljava kontrolnu tablu.
  • NAJBOLJA PONUDA NA TRŽIŠTU: sa autonomijom od 320 km, ë-C3 će bit ponuđen po fer ceni. Citroën,na ovaj način nastavlja svoju misiju kojom električnu mobilnost čini dostupnom svima.
  • Od samog početka, dizajniran na “Smart Car” platformi, ë-C3 predstavlja novi Citroënov dizajnerski jezik i novi potpis brenda.

ezgif.com-webp-to-jpg

Poasi, 17. oktobar 2023 – Citroën meša karte na evropskom tržištu polivalentnih gradskih vozila otkrivanjem četvrte generacije C3. Po prvi put potpuno električni, novi ë‑C3 pruža najbolju udobnost u klasi, lakše električno iskustvo i izvanredni nivo opreme po izuzetno konkurentnoj ceni u Evropi.

ë-C3 predvodi novu generaciju Citroënovog najprodavanijeg modela, koji je prodat u više od 5,6 miliona primeraka od lansiranja prve generacije 2002. godine. C3 je najprodavaniji model brenda i predstavlja 29% od Citroënovog obima prodaje u Evropi. Potpuno novi ë-C3 otvara skroz novo poglavlje za Citroën. Popularni i hrabri brend se kreće u pravcu agresivnog suočavanja sa izazovom električne mobilnosti koja bi bila dostupna svima. Odgovor je gradsko 100% električno vozilo, dizajnirano i proizvedeno u Evropi, za kupce koji žele da iskoriste prednosti mobilnosti sa nultom emisijom štetnih gasova po pristupačnoj ceni.

Potpuno novi ë-C3 otvara skroz novo poglavlje za Citroën. Popularni i hrabri brend se ponovo osmišljava kako bi se agresivno suočio sa izazovom električne mobilnosti koja bi bila dostupna svima. Odgovor je polivalentno gradsko 100% električno vozilo, dizajnirano i proizvedeno u Evropi, za kupce koji žele da iskoriste prednosti mobilnosti sa nultom emisijom, po pristupačnoj ceni.

Tijeri Koskas, generalni direktor Citroëna, objašnjava: « Ponuda pristupačnih vozila je glavni element Citroënovog DNK. Međutim, očekivanja kupaca od vozila B segmenta su se promenila, naročito sa porastom popularnosti SUV vozila i sa izražavanjem sve veće želje da se vozi potpuno električno vozilo, i po gradu i van njega. Evropskim proizvođačima je postalo sve teže da odgovore na ova očekivanja. Ali, to je upravo ono što se Citroën usudio da uradi sa novim, potpuno električnim, ë-C3, koji je namenjen evropskim kupcima: moderan, svež i udoban, on je dizajniran da, što više, ispuni očekivanja kupaca. On je dobro opremljen, posebno dizajniran i proizveden u Evropi, i sa izuzetno pristupačnim cenama, počev od 23 300 evra.*»

1 – NAJKOMFORNIJI U KLASI

ezgif.com-webp-to-jpg (3)

  • Putovanje u Citroënu ë-C3 pruža osećaj da letite na magičnom ćilimu kombinovanjem, po prvi put, sistema oslanjanja Citroën Advanced Comfort® sa novim sedištima Citroën Advanced Comfort®.
  • Viši položaj za vožnju (+100 mm u odnosu na prosek gradskih vozila tog segmenta), kockastiji za više prostora u kabini, novi ë-C3 ima veći klirens, kao i spoljašnje zaštitne elemente, kako bi se ispunila očekivanja kupaca i kako bi im se omogućila vožnja sa većim osećajem udobnosti i sigurnosti.

Ë-C3 DODAJE OSLANJANJE ADVANCED COMFORT®

Po prvi put u istoriji gradskih automobila Citroën u seriji oprema sve verzije novog ë-C3 svojim sistemom inovativnog i ekskluzivnog oslanjanja sa dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima.

Nevidljivo za vozače i putnike, oslanjanje Citroën Advanced Comfort® garantuje putnicima jedinstveni osećaj udobnosti na putu zahvaljujući hidrauličnim progresivnim graničnicima koji stvaraju utisak da se kliza čak i po neravnom terenu.

Ovaj sistem radi u dve faze. Za lagano zatezanje i otpuštanje, opruga i amortizer zajedno kontrolišu vertikalne pokrete, bez hidrauličnih graničnika. U slučaju jačih sudara, opruga i amortizer rade zajedno sa hidrauličnim graničnicima za kompresiju ili dekompresiju, kako bi postepeno usporavali kretanje i kako bi se izbeglo trzanje na kraju hoda.

« Udobnost je sastavni deo Citroënovog DNK. Ovo nam je veoma važno, jer je važno našim kupcima. Zato smo se potrudili da, od novog C3, napravimo najudobnije vozilo u ovom segmentu, sa Citroënovim inovacijama, poput naših Advanced Comfort® sedišta i, po prvi put u modelu C3, našeg sistema oslanjanja sa dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima, Citroën Advanced Comfort®», izjavila je Lorans Hansen, direktorka proizvoda i strategije Citroëna.

KABINA OSMIŠLJENA TAKO DA SE OSEĆAMO KAO KOD KUĆE 

Prostrana kabina je dizajnirana oko jednostavnih, ali prefinjenih površina kako bi se putnicima ponudio ambijent sličan njihovoj dnevnoj sobi. Sedišta Citroën Advanced Comfort® novog ë‑C3 su prilagođena vozilu i koriste dodatnu penu kako bi se pružio osećaj mekoće i dobrodošlice od prvog kontakta, kao i dobra podrška telu u vožnji bez obzira na rastojanje koje treba da se pređe.

2 – JEDNOSTAVAN ELEKTRIČNI ŽIVOT

ezgif.com-webp-to-jpg (6)

  • Električni motor od 113 ks isporučuje snagu i obrtni momenat neophodne za svakodnevne vožnje, kao i za duga putovanja, dok LFP baterija od 44 kWh nudi autonomiju od, otprilike, 320 km (WLTP ciklus).
  • Za brzo punjenje, sa jednosmernom strujom od 100 kW, dovoljno je 26 minuta da bi se sa 20 došlo do 80% kapaciteta, a, u Evropi, dostupno je više od 540 000 stanica za punjenje.
  • Nova aplikacija « e-ROUTES » omogućava vozačima ë-C3 da se trajanje putovanja smanji, jer imaju direktan pristup najpouzdanijim podacima sa mreže za punjenje i iz vozila.

3 – POTPUNO OPREMLJEN

ezgif.com-webp-to-jpg (2)

  • Novi Citroën ë-C3 iznenađuje i oduševljava svojom sveobuhvatnom dodatnom opremom i tehnologijama koje stavljaju fokus na beskompromisnu udobnost.
  • C-Zen Lounge sa prikazom u visini očiju, Citroën Head-Up displejom, i kompaktnim volanom, ponovo osmišljava kontrolnu tablu, zamenjuju tradicionalnu instrument tablu i omogućavaju lak pristup svim glavnim informacijama koje su vozaču potrebne, a da on ne mora da sklanja pogled sa puta.
  • Ugrađeni nosač za pametni telefon omogućava korisnicima da automatski pokrenu novu namensku aplikaciju koristeći bežičnu NFC (Near Field Communication) tehnologiju.

Optimalna udobnost i mirno okruženje za sve putnike bili su prioritet za dizajnerske timove novog Citroëna ë-C3. Ova ambicija uključuje i neverovatnu gamu dodatne opreme, tehnologije i rešenja za konektivnost, kako bi se zadovoljile sve potrebe kupaca.

C-ZEN LOUNGE

Sa uvođenjem koncepta C-Zen Lounge, vozaču i suvozaču se pruža širok pogled ispred zahvaljujući velikom vetrobranu i horizontalnoj instrument tabli koja se proteže preko celog vozila, a koja sa strane ima Citroënove karakteristične ventilacione otvore.

Novi ë-C3 koristi, po prvi put, novi displej u visini očiju, Citroën Head-Up Display, koji prikazuje informacije na dnu vetrobranskog stakla. Ovo inteligentno rešenje omogućava vozačima da lako dođu do svih ključnih informacija koje su im potrebne, a da ne moraju da skreću pogled sa puta. Novi kompaktni multifunkcionalni volan je manji i lakši za upravljanje.

« Veoma smo ponosni na prostranu unutrašnjost, posebno na našu novu laganu kontrolnu tablu, sa gornjim čistijim i tehničkim delom, i donjim, toplijim delom u stilu « Sofe ». Retkost je u ovom segmentu da je gornji deo kontrolne table tako raščišćen, a mi smo to postigli uvođenjem našeg novog koncepta C-Zen Lounge sa Citroën head-up displejom. Postavljanjem ekrana za info-zabavu ili podloge za pametni telefon u sredinu, nismo morali da ih integrišemo na neugledan ili glomazan način », izjavio je Boris Reinmöller, Design Project Manager.

BESPREKORNO POVEZIVANJE

ezgif.com-webp-to-jpg (4)

Iako je relativno kompaktan, novi Citroën ë-C3 pridaje veliku važnost izboru povezane info-zabave, a sve je fokusirano na jednostavno korišćenje i brzi pristup inteligentnim i korisnim funkcijama, koje su potrebne kupcima da lako putuju i budu konektovani.

Instinktivne komande na volanu i dugme « Home », na svim verzijama, obezbeđuju vozaču iskustvo bez stresa kad je za volanom. Dostupna su dva sistema info-zabave:

  • MY CITROËN PLAY WITH SMARTPHONE STATION,
  • MY CITROËN PLAN PLUS SA EKRANOM OD 10
  • MY CITROËN DRIVE EKRANOM OD 10

TEHNOLOGIJE ZA DODATNU SIGURNOST 

Sve tehnologije za pomoć u vožnji novog ë-C3 su osmišljene da se brinu o umu i telu svih putnika, a naročito vozača :

  • Active Safety Brake je sistem naglog kočenja
  • Upozorenje o neželjenom prelasku preko linije pomaže vozaču da ima ispravan položaj između linija
  • Upozorenje na vozačevu nepažnju obaveštava vozača ako putanja vozila ne odgovara njegovoj traci. Alert Coffee Break savetuje vozača da pravi pauzu posle 2 sata neprekidne vožnje
  • Prepoznavanje ograničenja brzine čita znakove sa ograničenjem brzine. Tempomat – limitator brzine omogućava vozaču da ograniči maksimalnu brzinu
  • Električna parkirna kočnica (EPB) se automatski aktivira kada se motor zaustavi. Pomoć pri kretanju na uzbrdici, zadržava vozilo nekoliko sekundi na uzbrdicama
  • Automatsko prebacivanje dugih i kratkih svetala koristi kameru sa vetrobranskog stakla za automatsko prebacivanje sa kratkog na duga svetla
  • Pomoć pri parkiranju unazad zvučno upozorava vozača na blizinu prepreka. Kamera za kretanje unazad omogućava preglednost iza vozila
  • Citroën nastavlja svoju misiju u želji da ponudi električnu mobilnost koja je dostupna svima i olakšavanje kupovine je bilo ključni prioritet. Potpuno novi električni ë-C3 biće dostupan u pojednostavljenoj gami od samo dve dobro opremljene verzije – « You » i « Max ». Potpuno novi ë-C3 ponudiće 5 prepoznatljivih boja – bela Banquise, plava Monte Carlo, crvena Elixir, siva Mercury i crna Perla Nera. Dvobojni krov, simbol Citroëna, biće ponuđen u crnoj ili beloj boji za verziju « Max ».

4 – NAJBOLJA PONUDA NA TRŽIŠTU

ezgif.com-webp-to-jpg (5)

  • ë-C3, sa dometom od oko 320 km biće ponuđen po fer ceni počev od 23 300 evra*. Na ovaj način Citroën nastavlja svoju misiju u želji da ponudi električnu mobilnost koja je dostupna svima.
  • Za kupce, kupovina je jednostavnija zahvaljujući gami od dve dobro opremljene verzije – « You » i « Max ».
  • Citroën ë-C3, sa dometom od 200 km, stiže 2025. sa cenom počev od 19 990 evra.

NOVA PLATFORMA ZA SMANJENJE TROŠKOVA

Po prvi put u Evropi, Citroën je osmislio novi ë-C3 oko platforme koja je, od samog početka, dizajnirana za potpuno električni motor. U osnovi vozila se nalazi verzija veoma fleksibilne Stellantis platfome « Smart Car », što je omogućilo Citroënu da učini ë-C3 dostupnim kupcima po ceni počev od 23 300 evra.*

 « Naša globalna platforma « Smart Car » je izuzetno efikasna i već koristimo njene mogućnosti van Evrope na novim Citroënovim modelima, lokalno razvijenim u Indiji i u Južnoj Americi. To je bila idealna polazna tačka za novi evropski ë-C3, pa iako je od samog početka dizaniran da bude potpuno električan, dovoljno je fleksibilna da prihvati pogonske sklopove motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i da podrži  veća ili manja vozila, računajući i SUV vozila», rekla je Lorans Hansen, direktorka proizvoda i strategije Citroëna.

POJEDNOSTAVLJEN IZBOR I TRANSPARENTNOST

Olakšavanje kupovine je bilo ključni prioritet. Na mnogim evropskim tržištima, novi Citroën ë-C3 će da bude ponuđen po neto ceni, za početnu « You » verziju, počev od 23 300 evra*.

« Kupovina novog automobila može da se pokaže kao izazov kada je u pitanju široki spektar verzija i opcija koje kupci mogu da kupe i plate. U Citroënu, želimo da ceo proces učinimo jednostavnijim i pravednijim, za kupce, zahvaljujući pristupu « pojednostavljenog asortimana », kao i uz veću transparentnost cena », izjavio je Federiko Gojre, direktor marketinga Citroëna.

Potpuno novi električni ë-C3 će da bude dostupan evropskim klijentima u pojednostavljenoj gami od samo dve, dobro opremljene, verzije – « You » i « Max ».

AMBICIOZNI PROIZVOD ZA JOŠ JAČI BREND

Novi ë-C3 je prvo električno i svestrano gradsko vozilo koje evropski proizvođač nudi po ovoj ceni, i koje je dizajnirano u Evropi – u Citroënovom objektu u Velizi-Vilakublej, blizu Pariza – i biće proizvedeno u Stelantisovoj fabrici u Trnavi, u Slovačkoj. Ovaj model će da bude dostupan u drugom kvartalu 2024. godine.

ë-C3 predvodi porodicu novih C3 modela koji će da igraju glavnu ulogu u unapređenju Citroënovih evropskih proizvoda, kao i vrednosti brenda.

« Naša misija je da povećamo prisustvo Citroëna u Evropi kako bismo zauzeli deo tržišta od, barem, 5%. Dodavanje, početkom 2024. godine, potpuno električnog i pristupačnog ë-C3 je ključni pokretač za postizanje tog plana. Potpuno novi ë-C3 igra i važnu ulogu u jačanju naše želje da električnu mobilnost učinimo dostupnom, dopunjujući naš asortiman sa modelima ë-C4 i ë-C4 X, novi C5 Aircross Hibrid, i novi C5 Aircoss i C5 X dopunjujući hibrid, kao i jedinstvenim rešenjem za mobilnost koje je Citroën Ami », dodao je M. Koskas.

5 – SMELI DIZAJN ZA NOVI IDENTITET BRENDA

2359605-9w6kw0swyt-whr

  • Po prvi put na serijskom automobilu, na novom Citroënu ë-C3 biće predstavljen novi prepoznatljiv potpis brenda Citroën sa velikim novim ovalnim logotipom koji predstavlja novu interpretaciju Citroënovih ševrona.
  • Viši i smeliji, Citroën ë-C3 sa ponosom predstavlja novi Citroënov dizajnerski jezik, koji je predstavljen na konceptu Citroën Oli, 2022. godine, na kojem je vertikalnost u kontrastu sa horizontalnim, tehnički izvajanim linijama.

 « Verujemo da će potpuno novi Citroën ë-C3 da promeni igru u segmentu polivalentnih gradskih vozila. Uzeli smo u obzir karakteristike koje kupci naviše cene kod SUV-ova, kao šti su visoki položaj za vožnju, prostranost u kabini, ili robusnost. Iako je otisak sličan, po pitanju dužine i širine, onome na prethodnim modelima, učinili smo ga višim za veći osećaj snage i prisutnosti na putu, sa većim razmakom od puta i višim položajem sedenja kako bi se vozač i putnici osćali udobnije. », rekao je Pijer Leklerk, direktor za dizajn Citroëna.