FIA WRC

Svetsko prvenstvo u reliju (WRC) je 1973. osnovala Međunarodna automobilska federacija (FIA). Titula svetskog prvaka za proizvođača je dodeljena već 1973.

 2019 WRC KALENDAR

Large-photo-0-FIA_555x318

14 TRKA
Sezona FIA WRC 2019 je počela 24. januara u Monte Karlu, a završava se 19. novembra u Australiji.
Ove godine dodat je novi događaj: reli u Čileu.
Pratite sve vesti Citroën WRC-a na našem sajtu ili na našim društvenim mrežama.

 

СИТЕ ВИДОВИ ТЕРЕН

ОД ПАТЕКИ НИЗ СНЕЖНИ ШУМИ ДО КАРПЕСТИ ПЛАНИНСКИ ПРЕВОИ

Large-photo1-FIA_555x3181. krug: reli Monte Karlo (24. – 27. januar)
Od regija Hautes-Alpes do brda iznad Nice, najstarija svetska trka se vozi po divnim cestama na jugu Francuske. Najveća poteškoća je vreme, koje je nepredvidivo u ovo doba godine.
Lire l’actualité
JOŠ

Small-photo2-FIA_308x176

 

2. krug: reli Švedska (14. – 17. februar)
Iako se vozi po zaleđenoj podlozi, reli u Švedskoj je jedan od najbržih u sezoni, zahvaljujući prianjanju guma sa ekserima. Iako je moguće da se vozači naslone na zidove čvrstog snega, moguće je i da se zaglave u njima…
JOŠ

Small-photo3-FIA_308x176

 

3. krug: reli Meksiko (7. – 10. mart)
Uz mnogobrojne planinske ceste i sjajnu atmosferu, reli u Meksiku je, tokom godina, postao klasik WRC-a.
JOŠ

Small-photo4-FIA_308x176

 

4. krug: reli Korzika (28. – 31. mart)
U kalendaru FIA WRC takmičenja od 2015., Tour de Corse je trka, najvećim delom, na asfaltu. Ova trka nam otkriva predivne pejzaže “ostrva lepote”.
JOŠ

Small-photo5-FIA_308x176

 

5. krug: reli Argentina (25. – 28. april)
Poštovan zbog lepote pejzaža i ambijenta koji su stvorili ljubitelji motorsporta, reli u Argnetini je peta etapa FIA svetskog prvenstva.

Small-photo6-FIA_308x176

 

6. krug: reli Čile (9. – 12. maj)
Sa glavnim cestama na šljunku, ovo novo WRC takmičenje nam sprema mnoga iznenađenja.

Small-photo-7-FIA_308x176

 

 

7. krug: reli Portugalija (30. maj – 2. jun)
Puno šljunka i spektakl. Reli u Portugaliji je, nesumnjivo, jedan od najpopularnijih događaja u sezoni.

Small-photo8-FIA_308x176

 

 

8. krug: reli Sardinija (13. – 16. jun)
Brze i uske ceste, obrubljene grmljem, drvećem i kamenjem, ne dozvoljavaju greške vozačima koji voze na Sardiniji.

Small-photo9-FIA_308x176

 

 

9. krug: reli Finska (1. – 4. avgust)
Reli u Finskoj je jedna od najtežih trka u sezoni, na kojoj se ne tolerišu greške vozača

Small-photo10-FIA_308x176

 

 

10. krug: reli Nemačka (22. – 25. avgust)
Najteža asfaltna trka na kraju sezone, reli u Nemačkoj i njeni nepredvidivi vremenski uslovi otežavaju biranje pneumatika.

Small-photo11-FIA_308x176

 

 

11. krug: reli Turska (12. – 15. septembar)
Na obali Sredozemnog mora i na planinskim cestama, takmičari WRC-a će se suočiti sa “grubim” uslovima relija, uglavnom na zemljanoj podlozi.

Small-photo12-FIA_308x176

 

 

12. krug: reli Velika Britanija (3. – 6. oktobar)
Reli u Velikoj Britaniji je, uglavnom, hladan, mokar i maglovit događaj. I to je, najverovatnije, ono što ga uvek čini tako fascinantnim.

Small-photo13-FIA_308x176

 

13. krug: reli Španija (24. – 27. oktobar)
Na asfaltu i na zemljanoj podlozi, reli u Španiji je jedna od retkih trka na mešovitoj podlozi. Ona nameće timovima određeni stil vožnje.

Small-photo14-FIA_308x176

 

14. krug: reli Australija (14. – 17. novembar)
Reli u Australiji je, nesumnjivo, najegzotičnija trka koja vozačima nudi mnogobrojna iznenađenja. Ovom trkom se zatvara sezona 2019.

KAKO FUNKCIONIŠE WRC?

Large-photo-15-FIA_555x318
Glavna razlika između trka na Svetskom reli prvenstvu je vrsta podloge. Zavisno od države, događaj se dešava na zemljanoj podlozi, na asfaltu ili na snegu.
Osim ove razlike, svaki reli se odvija na isti način:
. Utorak i sreda: prva dva dana su posvećena “upoznavanju”, i omogućavaju timovima da pripreme beleške i procene put.
. Četvrtak: “shakedown”: sesija test vožnji, u realnim uslovima, pre početka trke.
. Petak, subota i nedelja: trka, sa nizom od oko 15 do 25 specijala na kojima se vozači takmiče.
Specijala se odnosi na deo rute – zatvoren za saobraćaj – koji vozači, jedan po jedan, treba da pređu u što kraćem vremenu. Vreme se meri do desetinke sekunde.
Kako bi pomogao vozaču, suvozač čita svoje beleške – koje su napisane za vreme upoznavanja sa terenom – i obaveštava vozača o uslovima na putu.
Između specijala i za odlazak u prostor za asistenciju, takmičari treba da koriste puteve koji su otvoreni za saobraćaj i da poštuju pravila koja važe na autoputu.
Pristup “parku za asistenciju” je strogo regulisan (radno vreme, vreme zahvata mehaničara…). Ako je potrebna popravka ili podešavanje vozila van prostora predviđenog za asistenciju, samo vozač i suvozač imaju pravo da ih izvrše i to samo sa opremom koju imaju u vozilu.

CITROËN WRC TIM NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

#C3WRCLIVE IDE UŽIVO JEDNOM DNEVNO, OD ČETVRTKA DO NEDELJE TOKOM SVAKOG RELIJA

Small-photo16-FIA_308x176Facebook

Instagram

WhatsApp

YouTube

Twiter