December 13, 2021

CITROËN ISPORUČUJE SVOJ PRVI Ë-JUMPY NA VODONIK NA TESTIRANJE SUEZ GRUPI

  • Razvoj tehnologije gorivnih ćelija sada u CITROËN-u poprima drugu dimenziju pošto prvi e-Jumpi Hydrogen napušta proizvodnu liniju.
  • Sa dometom od preko 400 km* i vremenom punjenja rezervoara od samo tri minuta, tehnologija baterija i gorivih ćelija će zadovoljiti potrebe kupaca koji kreću na duga putovanja, kao i kupaca čija aktivnost zahteva brzo punjenje kako bi maksimalno iskoristili svoje vozilo.
  • Prvi ë-Jumpy Hydrogen uskoro će biti isporučen Suez Grupi, koja se sprema da izvrši testiranje modela u punom obimu na svojoj lokaciji u Karkasonu, pilot lokaciji gde Suez ulaže u proizvodnju zelenog vodonika – koji će postati ključno pitanje u narednim godinama.
  • CITROËN na taj način proširuje svoju lepezu elektrifikovanih rešenja za dostavna vozila kako bi se prilagodio obilju profesionalne upotrebe i uskoro ponudio najsveobuhvatniji asortiman na tržištu.
  • CITROËN i Suez Grupa slede svoju posvećenost zajedničkim vrednostima: inovacije u podršci svojim kupcima i želja da se izgradi ekološki odgovoran svet.

*Očekuje WLTP homologaciju

Post-production : Astuce Productions

„Rešenje vodonika u gorivnim ćelijama sada postaje stvarnost sa prvim e-Jumpy Hydrogen-om koji silazi sa montažne trake. Dopunjujući naš električni portfolio, kupcima će pružiti veći domet vožnje (posebno na bržim putevima) i optimizovati vreme korišćenja vozila zahvaljujući ultra brzom punjenju. Sve to uz zadržavanje sposobnosti i praktičnosti vozila da ostane relevantno na tržištu lakih komercijalnih vozila. CITROËN je ponosan što može da kombinuje sve kvalitete koji su učinili da njegova termalna vozila budu tako uspešna, dodajući pritom mir u ekološki odgovornijoj vožnji usmerenoj na budućnost. Sa trenutnim planovima za razvoj vodonika, ovo je veliko novo rešenje koje dopunjuje najširi spektar električnih komercijalnih vozila na tržištu. Zadovoljstvo nam je da ponudimo Suez-u, privilegovanom partneru koji je snažno posvećen smanjenju našeg uticaja na životnu sredinu, prvo vozilo za testiranje u punom obimu i u stvarnim uslovima.” Laurence Hansen – CITROËN menadžer za proizvode i strategiju

CITROËN je jedan od prvih proizvođača koji je industrijalizovao novo energetsko rešenje za budućnost, dopunjujući tradicionalnu električnu energiju, koja je trenutno predmet velikih investicionih programa u Francuskoj i Nemačkoj, a nesumnjivo uskoro i u drugim zemljama. CITROËN na taj način ostaje veran inovacijama koje je stvarao u proteklih 100 godina i stručnosti u oblasti komercijalnih vozila, kako bi ponudio rešenja po meri za svakog profesionalca, sada i u budućnosti.

KOMPLEMENTARNO REŠENJE, PRILAGOĐENO SPECIFIČNIM UPOTREBAMA

Izbor tehnologije vodonika je u potpunosti u skladu sa CITROËN-ovom strategijom elektrifikacije i željom da ponudi različite tehničke odgovore u zavisnosti od upotrebe. ë-Jumpy Hydrogen upotpunjuje asortiman lakih komercijalnih vozila, najveći na tržištu Evrope. Elektrifikacija je zasnovana na aksiomu CITROËN-a: nikada ne pravite kompromise u pogledu kapaciteta ili praktičnosti. To su karakteristike koje svaki od naših kombija čine standardom u svom segmentu.

Rešenje na bazi vodonika je namenjeno onima kojima je potreban domet veći od 300 km, za duga putovanja, i kojima je potrebno vozilo koje se brzo puni kako bi maksimizirali vreme korišćenja. Takođe i onima kojima je potreban pristup ograničenim gradskim centrima. Sa ovakvom upotrebom vodonika profesionalci mogu da učine svoje aktivnosti održivijim.

Postoji širok spektar ciljanih kupaca koji dele dve zajedničke tačke: posvećenost energetskoj tranziciji i potrebu za pristupom gradskim centrima. Oni mogu biti dostavljači, lokalne vlasti, operateri, proizvođači itd.

EFIKASNA ARHITEKTURA KOJA ISPUNJAVA OČEKIVANJA

„Odabrali smo arhitekturu srednje snage za naše vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama, kombinujući najbolje od električne energije sa litijum-jonskom baterijom od 10,5 kWh, gorivom ćelijom od 45 kW i 4,4 kg korisnog skladištenja vodonika kako bismo ponudili ukupan domet vožnje od više od 400 km po WLTP ciklusu. Baterija posebno obezbeđuje spremno napajanje pri startovanju i ubrzanju i omogućava dobar oporavak energije. Goriva ćelija, u međuvremenu, daje vozilu impresivan domet vožnje. Korišćena veličina i rezultirajuća integracija omogućili su nam da predložimo beskompromisnu ​​paletu lakih vozila, pošto smo značajno sačuvali jednu od glavnih karakteristika, a to je zapremina utovara (identična onoj kod njegovih električnih i dizel ekvivalenata).“ Christian Maugi, specijalista za vodonične gorivne ćelije

PRODUŽENI DOMET VOŽNJE

Ë-Jumpy Hydrogen ima dva komplementarna pogonska sistema: bateriju za skladištenje energije i snabdevanje električnom energijom i gorivu ćeliju, koja pretvara vodonik i kiseonik u vazduhu u električnu energiju, vodu i toplotu. Sve dok je snabdeven vodonikom, ovaj agregat radi neprekidno. Elektromotor, koji uglavnom pokreće vodonična gorivna ćelija od 45 kW, stoga može da ponudi prošireni domet vožnje od skoro 350 km. Litijum-jonska baterija od 10,5 kWh služi kao rezervna, sposobna da pređe 50 km u WLTP ciklusu. Takođe obezbeđuje dodatnu snagu motoru, koja je neophodna za dinamičke performanse vozila, posebno pri ubrzanju. Takođe omogućava povrat energije tokom usporavanja i kočenja. Kombinacija ove dve komponente obezbeđuje domet vožnje od preko 400 km.

BRZO PUNJENJE

Post-production : Astuce Productions

Punjenje ë-Jumpy Hydrogen-a je 20 puta brže od punjenja električnog vozila (na osnovu punjenja na javnoj stanici za punjenje od 100 kW). Jedva tri minuta je dovoljno da se napune tri rezervoara vodonika, koji imaju koristan kapacitet skladištenja do 4,4 kg, čime se štedi vreme i povećava produktivnost za sve kompanije koje nisu u mogućnosti da ostave svoja vozila nepokretna tokom punjenja, i omogućava im duže vreme korišćenja.

NEPROMENJENI KAPACITETI I PRAKTIČNOST

Post-production : Astuce Productions

Poput svojih električnih dostavnih vozila – ë-Berlingo Van, ë-Jumpy i ë-Jumper – CITROËN je osigurao da na zapreminu utovara ë-Jumpy Hydrogen-a ne utiču baterije i rezervoar za vodonik, tako da kupci mogu imati koristi od dodatnog vrednost ove nove tehnologije bez negativnog uticaja na korisne kapacitete vozila – glavni zahtev profesionalaca u ovom segmentu. Da bismo sačuvali primarnu funkciju našeg komercijalnog vozila ë-Jumpy Hydrogen, koja uključuje čest transport kabastih i teških predmeta, baterija je postavljena ispod sedišta, a tri rezervoara za vodonik ispod poda. Korisne zapremine dva modela su stoga nepromenjene u poređenju sa električnim verzijama: 5,3 m3 za srednje veličine i 6,1 m3 za KSL. Slično tome, nosivost i kapacitet vuče mogu dostići i do 1000 kg, kao kod benzinskih/dizel verzija.

Suez Grupa želi da mobilnost sa niskim emisijama ugljenika postane ključna komponenta strategije ugljenika, koja ima za cilj da smanji emisiju CO2 Grupe za 45% do 2030. Razvijanjem rešenja za povrat energije iz vode i otpada, Grupa je u mogućnosti da optimizuje svoje potrošnju energije kupaca, promovišu upotrebu obnovljivih izvora energije visokog potencijala i konsoliduju ekspertizu Suez-a u proizvodnji vodonika kao ključnog igrača u sektoru. Sa više od 200 električnih vozila, Suez želi da ubrza zamenu svog voznog parka vozilima koja imaju nisku emisiju gasova staklene bašte, kako bi se obezbedila ekološka mobilnost lakih i komunalnih vozila i kipera.

Prvi ë-Jumpy Hydrogen biće isporučen početkom 2022. na testiranje u stvarnim uslovima u trajanju od dve nedelje. On će pružiti praktično rešenje za potrebe poslovnih linija Suez Grupe filijali u Karkasonu, tako što će odgovoriti na brojne svakodnevne upotrebe operativnih supervizora koji treba da posete različite lokacije. Ova lokacija nadgleda projekat kao deo sporazuma između Carcassonne Agglo i Suez, kako bi se podržale lokalne vlasti u njihovim ambicijama u pogledu energetske tranzicije, posebno kroz puštanje u rad lokalne stanice za proizvodnju zelenog vodonika za električna vozila agenata Suez-a . Ova stanica je sposobna da snabdeva ukupno četiri vozila sa 2 kg vodonika dnevno.

Test će takođe biti prilika za CITROËN da potvrdi razvoj ove tehnologije u stvarnim uslovima korišćenja. Saradnja na testiranju ovog prvog vozila bila je prirodna odluka u svetlu odnosa poverenja koji je uspostavljen između CITROËN-a i Suez Grupe u poslednjih nekoliko godina. Komercijalno partnerstvo zasnovano je na zajedničkim vrednostima, u cilju inovacija i oblikovanja održivijeg okruženja.