October 6, 2021

CITROËN, ACCOR I JCDECAUX, UDRUŽENI U THE URBAN COLLËCTIF OTKRIVAJU NOVE IZUME IZ OBLASTI AUTONOMNE URBANE BUDUĆNOSTI ZA SVE

. Urban Collëctif je inovativno partnerstvo koje uključuje Citroën, Accor i JCecaux, tri francuske kompanije koje su prisustne u svakodnevnom životu gradskih stanovnika širom sveta i koje dele zajedničku viziju budućnosti urbane mobilnosti.

. Zajednička im je ambicija da optimizuju mobilnost tako da svi mogu maksimalno da iskoriste urbano okruženje, a time i da trajno poboljšaju kvalitet života u gradovima.

. Ova ambicija je zasnovana na inovativnom konceptu nazvanom Citroën Autonomous Mobility Vision, koji kombinuje visokotehnološku i univerzalnu platformu, The Citroën Skate, sa 3 inovativne servisne kapsule, Sofitel en Voyage, Pullman Power Fitness i JCDecaux City Provider. Svaka od njih nudi jedinstveno iskustvo za novi doživljaj grada.

. Ovaj revolucionarni koncept gradske mobilnosti za javnu upotrebu, zasnovan na Citroënovoj autonomnoj, električnoj i agilnoj tehnologiji, omogućiće nesmetani saobraćaj i manju gužvu u gradovima, a, istovremeno će da zadovolji rastuću potrebu ljudi za mobilnošću, uslugama, bezbednošću i blagostanjem.

. Novi koncept odgovorne i prilagođene gradske mobilnosti je prilagođen otvorenom pristupu: platforma The Citroën Skate može da primi sve kompatibilne kapsule koje je razvio partner, povećavajući, na taj način, mobilnost i pružanje usluga.

OSNOVNE INFORMACIJE

Mobilnost je jedna od osnovnih potreba u svakodnevnom životu ljudi, posebno u gradovima. Metropole nude svojim stanovnicima vrlo atraktivna rešenja za život, pa njihov broj neprestano raste zbog čega je potrebno da se izmisle nova rešenja za cirkulisanje. U isto vreme, stanovnici grada imaju još veća očekivanja zbog epidemije Covid-19, pa sada zahtevaju sigurnije, fleksibilnije i ekološki prihvatljivije načine putovanja koji su u skladu sa pravilima o sigurnoj udaljenosti. Sa pojavom autonomnih vozila, gužva u gradovima bi mogla da se smanji, međutim takva rešenja nisu ekonomski održiva zbog visokih troškova tehnologija autonomne vožnje u poređenju sa udelom upotrebe.

2 Citroen_C20_16-9_10

 

Kao odgovor na ovo pitanje, Citroën, Accor i JCDecaux su udružili snage u kreativnom i posvećenom partnerstvu pod imenom The Urban Collëctif. Verujući da mobilnost budućnosti treba da pruži svakodnevnu sigurnost i dobrobit, Urban Collëctif je osmislio revolucionarni koncept mobilnosti zasnovan na 200 godina zajedničkog iskustva ovih brendova na polju inovacija. Koncept, baziran na modelu Citroën Autonomous Mobility Vision, zasnovan je na:  

  • Autonomnoj i električnoj platformi: Citroën Skate 
  • Kapsulama za različite vrste upotreba i usluga

Odvajanjem platforme od usluga mobilnosti, ovaj koncept nudi mogućnost za maksimalnu upotrebu autonomne tehnologije, uz povećanje ponude usluga. Citroën Skate može da, po potrebi, premesti sve kapsule u posebnu traku, a, istovremeno, putnicima nudi neuporediv nivo udobnosti zahaljujući Citroënovom vekovnom iskustvu u ovoj oblasti.

3 Citroen_C20_16-9_20

 

 

Kapsule, koje je dizajnirao Urban Collëctif, svedoče o potencijalu mobilnosti za javnu upotrebu, nudeći tri potpuno različite inovativne usluge mobilnosti: Sofitel En Voyage, ekskluzivno iskustvo urbane mobilnosti, Pullman Power Fitness, novi način vežbanja tokom vožnje i JCDecaux City Provider, koji nudi inovativne usluge gradske mobilnosti na zahtev.

REŠENJE ZA SMANJENJE GUŽVI U GRADU I ZA VEĆU UDOBNOST

  • MOBILNOST, VELIKI IZAZOV ZA GRAD BUDUĆNOSTI

Bilo da se odnosi na pristup poslu, obrazovanju, zabavi ili zdravstvenoj zaštiti, mobilnost je važna. Pored automobila i bicikla, koji nude slobodu i beg, mobilnost budućnosti će biti zajednička, raznovrsna, udobna, gradska, vangradska, za velike udaljenosti i za svakoga. Paradigma mobilnosti se menja sa rastom kupovine na daljinu i dostavom na kućnu adresu, sa gužvom u saobraćaju i parkiranjem u centru grada, kao i teškoćama da se odgovori na svačije potrebe za putovanjima, bez obzira na teritoriju.

4 Citroen_C20_16-9_30

 

Gradovi neprestano rastu i privlače stanovništvo koje traži posao, kvalitetne usluge, kulturna i društvena dešavanja. Svetska banka predviđa da će, do 2050. godine, dve trećine stanovnika da živi u metropolama. U tom kontekstu, kako možemo da poboljšamo svakodnevna putovanja? U sve većim, zakrčenijim gradovima sa preopterećenim mrežama gradskog prevoza, zamišljanje mobilne budućnosti otvara nove horizonte. Situacija se menja, meka mobilnost napreduje, a autonomna mobilnost proširuje raspon mogućnosti.

  • CITROËN AUTONOMOUS MOBILITY VISION, NOVI MODEL ZAJEDNIČKE AUTONOMNE MOBILNOSTI

Imajući na umu ovo zapažanje, potrebno je preispitati gradsku mobilnost kako bi se svima pružila mogućnost da uživaju u mogućnostima koje nude gradski centri, bez ikakvih nedostataka. Obećanje Citroën Autonomous Mobility Visiona je da grad učini fluidnijim, prijatnijim i humanijim za život.

Radi se o revolucionarnom modelu otvorenog pristupa, kolektivnom i zajedničkom, koji nudi autonomnu mobilnost prilagođenu zahtevu. Ovaj model je zasnovan na floti transportnih robota, The Citroën Skate, koji se neprestano kreću po gradu, povezanih sa kapsulama koje obećavaju jedinstvena iskustva. Citroën Skate predstavlja nosač, a kapsula, priključena na Citroën Skate, omogućava svojim klijentima da uživaju u odabranoj usluzi kad god požele.

Razdvojenost Citroën Skata i kapsula, kamen temeljac koncepta, nudi fluidnu i inventivnu urbanu mobilnost. Stvaranjem, sa jedne strane, autonomne i električne flote Citroën Skate, a sa druge strane, kapsula koje zadovoljavaju ciljane potrebe, poput onih naših partnera Accor (Sofitel En VoyagePullman Power Fitness), kao i  JCDecaux (JCDecaux City Provider), mobilnost je ponovo osmišljena i poboljšana.

Ovo tehnološko rešenje, koje nudi mnoštvo upotreba, zasnovano je na floti Citroën Skatova i kapsula bez vozača, autonomnih i međusobno povezanih, koji tiho putuju i poboljšavaju protok saobraćaja za, minimum, 35%.  Da bi se to postiglo, Citroën Skates, dizajnirani da se kreću po određenim rutama, opremljeni su tako da se što efikasnije i ekonomičnije integrišu u urbano okruženje. Ponuditi privatan automobil, 100% autonoman na javnim putevima, pored tehnološkog izazova, bilo bi i veoma skupo. Sa druge strane, Citroën Autonomous Mobility Vision je zasnovan na savršenom podudaranju kapsula, Citroën Skates i infrastrukture.

  • CITROËN SKATE
  • Ugrađena tehnologija za lakše kretanje po gradu

Citroën Skate je rešenje za gradsku mobilnost. Sposoban je da putuje kroz gradske centre po posebnim zaštićenim trakama kako bi se obezbedila fluidna i optimizovana mobilnost. Autonoman, električan, sa punjenjem putem indukcije, Citroën Skate može da radi neprekidno, 24/7, puneći se, po potrebi, automatski na bazama za punjenje.

Citroën Skate je platforma za mobilnost koja omogućava kapsulama da se kreću: na zahtev, platforma se stavlja ispod kapsule kako bi se omogućilo kretanje i aktivirala usluga. Postavljanje kapsule se izvrši za manje od 10 sekundi. Citroën Skate je univerzalna platforma za mobilnost koja može da se koristi za različite kapsule, čime se povećava upotreba tehnologije u svakodnevnom životu.

5 Citroen_C20_16-9_40

 

Opremljena svim tehnologijama potrebnim za premeštanje transportnih ili logističkih jedinica (koje se, na taj način, oslobađaju suvišne i skupe opreme), ova platforma omogućava da tehnologija autonomne vožnje postane profitabilna. Poređenja radi, prema statistikama, putnička vozila su parkirana 95% vremena i nikada ne bi koristili ovu tehnologiju u potpunosti. Svojevrsni ultratehnološki skejtbord, Citroën Skate sadrži svu inteligenciju i tehnologiju koja omogućava kretanje u autonomnom i električnom modu: baterije, električni motor, senzori… Njegova maksimalna brzina je ograničena na 25 km/h, odnosno 5 km/h da bi se obezbedila sigurnost svih korisnika u zavisnosti od područja. Brzina može da se konfiguriše prema načinu na koji se kapsula koristi za što bolje zadovoljenje potražnje.

Citroën Skate ima dužinu od 2,60 m, širinu od 1,60 m i visinu od 51 cm, dimenzije koje joj omogućavaju da ne zauzima previše javni prostor. Njegove kompaktne dimenzije i dizajn čine ga pametnim i univerzalnim rešenjem za mobilnost.

  • Dizajn koji ističe tehnologiju

Preuzimajući ultratehnološko podvozje koncepta 19_19*, dizajn Citroën Skata naglašava ugrađenu tehnologiju tako što je posebna pažnja posvećena detaljima: makro-ševroni, tamni materijali koji mešaju mat crnu i aluminijum, kao podloga za kapsule koje će se staviti gore. Predimenzionirani dvostruki logotip, ševron, koji je smešten u središnjem delu Citroën Skata, tumači originalni logo brenda igrajući se teksturama i materijalima. On predstavlja nastavak koncepta 19_19 koji je uključivao ove elemente.

*19_19 Concept je konceptualno vozilo koje je Citroën dizajnirao 2019. godine, za stogodišnjicu brenda: ultra-udobna vizija mobilnosti za odlazak iz grada.

Ugrađeni sistemi su raspoređeni po celom Citroën Skatu i skriveni iza logotipa Citroën kako bi se osigurala potpuno bezbedna i autonomna vožnja detektovanjem drugih objekata na putu: pešaka, vozila, trotineta ili nekog drugog predmeta. Prednji i zadnji deo Citroën Skata su potpuno isti, a logotipi Citroën imaju pozadinsko svetlo: belo napred, a crveno pozadi, u skladu sa propisima i kako bi se jasno pokazao smer kretanja drugim učesnicima u saobraćaju.

Da bi se pružila vrhunska udobnost u vožnji, ali i da bi se meko i bez trzanja postavile kapsule, Citroën Skate ima mobilne hidraulične graničnike. Citroën Advanced Comfort® logotipi nas podsećaju da se Citroën rimuje sa udobnošću, bez obzira na vrstu vozila.

13 PULLMAN POWER FITNESS cam_00_v05.0001

 

 OTVORENI PRISTUP, PREMA BESKONAČNOM BROJU KAPSULA ZA RAZLIČITU UPOTREBU

Pored kapsula dizajniranih kao deo Urban Collëctifa, mogu da se zamisle i druge usluge. Zahvaljujući odvojenosti Citroën Skata i kapsule, kreativnost može da se razmaše kroz razvoj aplikacija i novih vizija za individualnu i kolektivnu mobilnost. Kako bi ova vizija postala realnost, treba da se uzmu u obzir partnerstva koja prevazilaze granice automobilske industrije.

Sa tehnologijom Citroën Skate, sve je moguće zahvaljujući platformi koja dozvoljava postavljanje kapsula koje su u skladu sa tehničkim specifikacijama Citroën Skata.

Koje god da su njihove potrebe, preduzeća, javne uprave ili državne službe mogu da koriste tehnologiju Citroën Skate razvijajući sopstvene kapsule za prevoz ljudi, za pružanje usluga ili za dostavu, u javnim i privatnim prostorima, na aerodromu, u fabrici ili kongresnom centru.

Citroën Autonomous Mobility Vision nudi široki spektar fleksibilnih i štedljivih usluga. Zbog toga, lokalna vlast, koja bi htela da uvede autonomne i električne javne usluge kako bi se smanjila gužva u gradu, mogla bi da smanji troškove pomoću flote Citroën Skate. Mogle bi da se uključe i javne usluge koje pokrivaju različite aspekte svakodnevnog života građana: prevoz, zdravlje, otpad… Sa flotom Citroën Skate, lokalne vlasti bi mogle bolje da upravljaju prevozom tokom špica, da ponude prevoz na zahtev van špica, ali i da ponude mogućnost bezbedne i nečujne noćne vožnje. Ova flota otvara nove horizonte u mobilnim, lokalnim i ličnim javnim uslugama, i može da se koristi za medicinsku praksu, distribuciju hrane, kamione sa hranom itd. Veštačka inteligencija pruža mogućnost predviđanja gde i kada bi ove kapsule trebalo da se koriste u skladu sa potrebama.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

THE CITROËN SKATE

  • Dužina: 2,600 m
  • Širina: 1,600 m
  • Visina: 0,510 m
  • Maksimalna brzina: 25 km/h
  • Automatsko punjenje putem indukcije

SOFITEL EN VOYAGE

  • Dužina: 3,145 m
  • Širina: 1,790 m
  • Visina: 1,963 m

PULLMAN POWER FITNESS

  • Dužina: 3,250 m
  • Širina: 1,600 m
  • Visina: 1,825 m

JCDECAUX CITY PROVIDER

  • Dužina: 3,006 m
  • Širina: 1,654 m
  • Visina: 2,516 m